Friday, July 2, 2010

Chapter 25: Kisah dihujung minggu..

Haish..masuk ni dah seminggu aku ni ada dekat KL..
Rindunye kat someone..Jauh sangat dari aku..Menyesal aku balik sini awal..
Cuma bila fikir balik..Aku amik keputusan ni sebab xnak susahkan my parents ulang alik..
Kos tu sebenarnya..Xnak bebankan diorang …

Aku tinggal bertiga bersama saudara kandung aku iaitu Acik dan juga Kak Yah..
Tujuan Kak Yah datang adalah untuk mencari kerja..
Aku? Haha..aku hanya memasak..mengemas rumah…
Letih gak kalau jadi suri rumah ni..Emm..entahla..

Bila ujung minggu..si acik pegi mengedate..
Aku n Kak yah plak..akan melayan cerita-cerita hindi..
Haishh..Layan..besh sangat tengok..
Tapi, apa yang aku perasan…sejak dari dulu..bila hujung minggu je…
Ada jiran aku ni..selalu sangat melalak…dari tengahari sampai malam..
Dua hari berturut kot..Bila weekend habis, diam je…letih bekerja..

Nak dijadikan satu cerita…Suatu hari, aku dan kak yah pegi Giant kelana Jaya..
Untuk membeli barang-barang umah..
Al-kisah terserempak dengan sepasang pak cik mak cik suami isteri ni..
Beli barang rumah banyak..Memang banyaklah…
Ahaha..Aku and Kak Yah balik ke apartmen..
Semasa nak naik lif tuh..
Ternampak balik pak cik mak cik tuh…Haha..lebih kurang jiran..
Yang beshnya..dia angkut sekali troli Giant tuh balik rumah.. Hihi
Geli hati sungguh aku tengok..
Sampai troli Giant yang sorong tu pon angkut balik..
Nak kata pak cik mak cik tu tua sangat..
Xdalah…adalah lam umur 4o lebih..
Hairan sungguh..kadang-kadang orang tua selalu pandang rendah kat golongan muda ni..
Tapi, ehemm..ingat-ingat la..bukan semua orang sama..

Hujung minggu,
Ada aktiviti masing-masing..
Beg plastik xda tau setiap hari sabtu..
So, kalau nak beli barang banyak..bawa la beg untuk bubuh barang..

No comments:

Post a Comment