Monday, May 10, 2010

Chapter 3: Aku sendirian

1 May 2010..Aku menghadiri majlis kenduri di Putrajaya..hehe..konvoi sebanyak 4 bijik kereta..di leading oleh Yun..kerana majlis tuh kat rumah dia..Akak dia kawin..aku drive alone with my own car..huhu..Agak sedey kot..sebab aku rasa makin lama aku makin jauh..Tapi, xpe as long u are happy my friend..Sebab, aku sayangkan hang..Aku faham perangai hang..aku masih lagi ingat hang berpura-pura tidur dibilik blok kolej mu itu, hakikatnya aku tahu hang x tidur pon fwen..Sebab aku dengar one of ur fwen cakap, Tedd dah datang..aku sanggup turun dari tingkat 3 dlu sbb dia tak balas msg aku..its okay my fwen..aku tak pernah marah…sebab aku x pernah larang pon ang nak kawan ngan sapa ok?

Tyme balik tuh, aku drive alone..ditinggalkan..sedangkan aku tak tahu jalan pon..hmm..saat tu aku mmg pasti..kawan cari bila senang..bila susah..still alone..Itu dah cukup pengajaran bagi diriku..sebab aku dah berkali-kali kena namun kali ni tak lagi..Aku masih ingat lagi(waktu tu abah je jaga aku) Abah cakap”Hang ni lebih pentingkan rakan dari keluarga””Hang ni macam kuli je”

Aku juga terasa bila dia cakap..bila aku msg ang xbalas?kenapa tanya macam tu..looking back years before..hang pon buat macam tu kat aku..maybe tyme tu hang ada orang istimewa..tapi sekarang hang single?kenapa tuju semua kat aku?aku xpernah cakap pon sbb aku sayang hang sebagai kawan..tapi, klu aku salah …hmm..aku sentiasa je salah dimata orang..i`m difficult to be understood..kata-kata agak tulus dan aku memang cakap direct dan x belit2..sebab tu kot orang terasa ngan aku?Aku minta maaf..tapi, itu adalah diri aku..

Semakin lama, aku makin jauh..Its okay..aku maybe x pandai,, bukanlah budak dekan walaupun pointer aku menghampirinya..tapi, mungkin aku bukanlah tempat untuk bertanya.. I miss the hungry years..which we alwiz msg bila dok dekat dan study..tyme exam slalu discuss paper tuh..selalu kuar sana sini..tempat untuk mendengar cerita(already missed all those stuff..tambah terasa..eh, aku tak cerita kat hang ke?) I really missed all those moments..and things..aku sebagai rakan..sentiasa mendoakan hang walaupun aku bukan sahabat baik hang..
Ps: its okay for everything…Tapi,hati aku bukan lagi seperti dahulu setelah dilukai..

No comments:

Post a Comment