Monday, May 10, 2010

Chapter 5: A message and a journey

Hihi..kejadian ni berlaku lepas paper terakhir iaitu 8 May 2010..Lepas je aku angkut barang..aku buka balik nset2 aku yang ditutup kerana penangan exam itu..dengan tujuan yang satu…aku nak telefon one of my best fwen…sbb nak pulangkan payung mami jarum itu iaitu “Chah” haha..call her MJ okheh?

So, masuklah mesej ni..RM100 tuk upah cuci rumah termasuk minyak + tol…apa lagi..pucuk dicita ulam mendatang..ada orang offer aku accept la..actually, tawaran tuh dari Kak Lam..sebelum tuh dia dah minta tolong..aku cakap oke..tapi, lepas exam..x expect apa apa pon…tp, alang2 dia wat tawaran camtu apa salahnya..so, aku bergegas pulang ke Kelana Jaya..angkut baran-barang tuh nek tingkat 4..naseb bek ada lif..klu x jenuh kuruih la diri ini…Hafizi pon sayang..ahah..lepas 3 kali ulang alik angkut barang…aku pon p mandi..dan bertolak untuk ke Bangi…hanya 1 tempat yang dituju..Bandar Seri Putera..Rumah tu dibeli oleh Kak Lam sendiri tanpa bantuan orang lain..double storey house yang baru je siap..lebih RM278,000.hehe..maila melawat..(macam rumah aku plak)..

Hehe aku bertolak kul 1.45petang, aku lalu mid valley, hitachi…aku sesat masuk Balakong, Sepang, Nilai dan last sekali patah balik masuk Bangi..huhu..nasib bek tak p ke Melaka or Johor..berani gak aku bawa keta sorang-sorang masuk KL..Jalan agak sesak..maklumlah public holiday..so, men gear 1, 2 dan 3 sahaja…jarak kereta agak rapat…agak rugi aku kerana x mempunyai kamera digital..klu x sumpah aku dah tangkap pic journey aku…haha..Aku betul2 nak kamera digital ..so desperate..Hehe..

Sampai-sampai tu dalam kul 3,Kak Lam ajak aku p makan..haha..aku paw je la..berani plak minum jus campox big mug..haha..paw jangan x paw..kakak aku kaya..menu aku tengahari tu adalah bihun sup..sedap gak..aku cuci tingkap je aritu..sampai berdarah tangan aku sbb terguris..hehe..takpe2..det nyer pasal..leh la kuar dating cuti neh..
Aku balik kul 7.30malam..kak lam belanja makan kat kedai siam apa ntah..aku makan bihun tomyam dan air teh ais big mug..haha..puas…jangan gain weight balik dah la…dah la aku payah turun..sekarang ni 70 kg …dah reduce 5 kg.. wink2 \(^_^)/..lebih kurang kul 9.30 malam aku sampai la kat kelana jaya..umah sini dekat LDP perabot tuh…ok?maila..huhu

Sampai umah cni, aku kena kemas-kemas…basuh pinggan mangkuk, p buang sampah..walaupon kui 11malam..haha..aku jugak lipat baju…gantung baju yang dibasuh oleh mesin itu..still ada masa tuk “Kuci-kuci Bom Bom” bila dia col, men cafĂ© world..kemas bilik tuh..haha..semuanya gara-gara big mama nak datang keesokkan harinya..iaitu 9hb..ouh..sungguh letih..tapi xpe…asalkan kemas…baru minda ni tak berserabot..kan-kan?hehe

Aku pon xsedar aku tertido..tapi yang aku pasti..aku tido dlam keadaan “tut” dan juga lappy on..haha..Aku bangkit plak esok nye kul 8.00pagi..kerana “Kuci-Kuci Bom Bom” request suh gerak dia..kerana auntie dia soh dia p amek anak auntienya di asrama. ..Sungguh cute kamu ” Kuci-Kuci Bom Bom”..sebab tuh saya makin sayangkan kamu..namun, lepas aku gerak tuh aku tido balik…huahuahua..

No comments:

Post a Comment